خانه اخبار اخبار بلاک چین فناوری بلاک چین نمی تواند تمام مشکلات را حل کند

فناوری بلاک چین نمی تواند تمام مشکلات را حل کند

فناوری بلاک چین نمی تواند تمام مشکلات را حل کند
زمان مطالعه : 4 دقیقه
پوریا زعیم زاده پوریا زعیم زاده

فناوری دفتر کل توزیع شده این توانایی را دارد که بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی را برطرف کند، اما همچنان مواردی وجود دارند که ما باید خودمان آنها را حل و فصل کنیم.

جامعه ارزهای دیجیتال بعد از مشاهده پوستری که هفته گذشته در دست یکی از افراد معترض در تظاهرات علیه بی عدالتی نژادی در شهر دالاس دیده شد بسیار شوکه شد، زیرا در این پوستر نوشته شده بود بیت کوین زندگی ما را نجات خواهد داد.

این یک شعار نامناسب با موضوع تظاهرات بود، هر چند از جهاتی معقول و منطقی به نظر می رسید، اما تلاشی بنظر بیهوده برای تحمیل ارزهای رمزنگاری شده به افراد نا آشنا با این فضای پیچیده است.

حمایت جامعه ارزهای دیجیتال از اعتراضات نژادپرستی

تظاهرات ایالات متحده علیه تبعیض نژادی که پس از قتل غم انگیز جورج فلوید به دست پلیس شروع شد، از حمایت گسترده جامعه ارزهای دیجیتال، هم در توییتر و هم در خیابان ها توسط معترضین برخوردار بوده است.

بنابراین صنعتی که پیرامون ارزهای دیجیتال رشد یافته است، ریشه در سیاست های ضد سازمانی، آزادی های مدنی و عدالت اقتصادی دارد. همچنین این موضوع یک اکوسیستم از افراد مختلف از جمله توسعه دهندگان، دانشمندان، محققان، صاحبان کسب و کار و روزنامه نگاران از سراسر جهان می باشد. ارز رمزنگاری شده این توانایی را دارد که بتواند به یک صنعت چند جانبه، متنوع و چند رشته ای تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اداره تحقیقات جنایی هند چهار سازنده‌‌ی ارز دیجیتال را دستگیر کرد related_content

اما از همه مهمتر، بسیاری از افراد پر قدرت در این حوزه از جنبش اعتراض علیه تبعیض نژادی حمایت می کنند، زیرا آنها عقیده دارند که ظلم و ستم نسبت به یک گروه در بین ما، یک هنجار محسوب می شود و این موضوع از سمت ما پذیرفته نیست. در حقیقت این امر سخن مشهور مارتین نیمولر را یادآور می شود که بعد از فاجعه هولوکاست گفت، ابتدا نازی ها سراغ کمونیست ها آمدند و من نتوانستم حرفی بزنم.

فناوری بلاک چین، به افراد حاشیه نشین، اشخاصی که به بانک دسترسی ندارند و همین طور افرادی که مورد تبعیض به ویژه در بخش مالی قرار گرفته اند، وعده های بسیار خوبی داده است. اما با توجه به این که هنوز زمان آن نرسیده است که بیت کوین را به عنوان نجات دهنده وضعیتی که در آن قرار داریم، در نظر بگیریم، از این رو فرصت مناسبی نیست که ادعا کنیم فناوری بلاک چین به عنوان راه حلی همه جانبه برای تمامی مشکلات جامعه می باشد.

بلاک چین راه حلی برای تبعیض نژادی نیست

از فناوری بلاک چین می توان در مسائل زیادی استفاده کرد. برخی از آنها در حال حاضر مورد استفاده قرار گرفته اند و موارد دیگر هنوز به طور کامل توسعه پیدا نکرده اند. از فناوری مالی گرفته تا زنجیره های تامین، انتخابات و مدیریت هویت، فناوری دفتر کل توزیع شده یک نوآوری بسیار تاثیرگذار است که می تواند کارایی زیادی در بخش های مختلف زندگی ما داشته باشد.

از فناوری بلاک چین می توان در مسائل زیادی استفاده کرد. برخی از آنها در حال حاضر مورد استفاده قرار گرفته اند و موارد دیگر هنوز به طور کامل توسعه پیدا نکرده اند. از فناوری مالی گرفته تا زنجیره های تامین، انتخابات و مدیریت هویت، فناوری دفتر کل توزیع شده یک نوآوری بسیار تاثیرگذار است که می تواند کارایی زیادی در بخش های مختلف زندگی ما داشته باشد.

اما این فناوری نمی تواند بی عدالتی اجتماعی را که در طول قرن ها اتفاق افتاده، از بین ببرد، نگرش انسان ها را نمی تواند تغییر دهد و همچنین نمی تواند تمام مشکلات فعلی را برطرف کند. فناوری بلاک چین می تواند به انسان ها کمک کند تا کارهای زیادی را انجام دهند، اما خواست و اراده برای ایجاد تغییر باید منشا انسانی داشته باشد.

نه تنها زمان معرفی بلاک چین به عنوان راه حل مقابله با نژادپرستی که منجر به اعتراضات و آشوب در ایالات متحده شده، نرسیده است، شاید زمان آن هم نیست که سعی کنیم فناوری بلاک چین را وارد مسائل بشردوستانه کنیم.

بیشتر بخوانید: بلاک چین (Block Chain) related_content

تحمیل راه حل های مبتنی بر بلاک چین، به عنوان مثال، ثبت حوادث خشونت آمیزی که افسر پلیس سابق مینیاپولیس، درک شووین در طول حرفه خود در آن دخیل بوده است، مانع از قتل فلوید نمی شود. گرچه سابقه این افسر پلیس به خوبی در بایگانی اداره پلیس این شهر وجود دارد.

آینده فناوری دفتر کل توزیع شده روشن به نظر می رسد، اما حالا زمان و مکان مناسبی برای تبلیغ آن نیست

فناوری بلاک چین هنوز به طور کامل به مرحله بهره برداری نرسیده است. البته بدون شک این فناوری در فرایند عبور از مشکلات و بازآفرینی دنیایی عادلانه تر و بدون خشونت به ما کمک خواهد کرد.

با پیشرفت و نزدیک شدن به آینده ای که فناوری بلاک چین می تواند به ما جهت ایجاد آن کمک کند، فرایند امور مالی و تسلط بر هویت شخصی، مزایای زیادی در زمینه رفع مشکلات موسسات مالی به افراد ارائه می دهد.

اما در حالی که بلاک چین ممکن است عاملی برای تغییر باشد، محرک واقعی تغییر خود جامعه خواهد بود. سیاستمداران ممکن است مجبور شوند با پیامدهایی که خصوصیات ثابتی که دفتر کل توزیع شده ایجاد می کند، مواجه شوند، اما آنها از قوانین یک دفتر کل غیرمتمرکز تبعیت نخواهند کرد و فقط قوانین انسانی خود را رعایت می کنند.

بیشتر بخوانید: 5 دانشگاه پیشنهادی برای دوره های آموزشی بلاک چین related_content

بلاک چین می تواند خشونت های پلیس را ثبت کند، اما نمی تواند مانع وقوع آن ها شود. این فناوری می تواند رای شما را ثبت کند، اما نمی تواند به جای شما رای دهد.

خانواده فلوید در قبال قتل وحشتناکی که موجب اعتراضات گسترده شده است، سزاوار پاسخ روشنی فراتر از یک فناوری هستند. از این گذشته، همه ما مدیون فعالیت های سازمان حقوق بشر هستیم.

همه ما در جامعه بلاک چین، طرفدار فناوری دفتر کل توزیع شده برای حل بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی خود هستیم، اما بلاک چین نمی تواند همه مشکلات را حل کند و قطعا هم نمی تواند ما را از دست خودمان نجات دهد.

فناوری بلاک چین نمی تواند تمام مشکلات را حل کند

1
برچسب ها:
آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟
خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید. ثبت نظر

نظر شما

دیدگاه کاربران

شاید بخواهید بدانید
آشنایی با اندیکاتور RSI آشنایی با اندیکاتور RSI